Thursday, November 18, 2010

adakah CINTA perlukan sebab?

from nothing to something, from nobody to somebody..tak salah untuk bermimpi kerna kalo itu yg kita harapkan, n kita usaha ke arahnya..insyaAllah, mimpi bisa jadi realiti..

rangkap satu, kata mula. pendahuluanku. salam mula, cara kita. sejahtera semua.

(copy paste entry dri blog kt fs dlu2..sian kt fs kn, masa mlysia bli org suma bpindh ke fb dh.. :(. entri ni cam ntah pape skit. agak mngada2 itu isteri, tp xpelah..yg pntg msg yg nak dsampaikan..sampai x?? :/ )

dalam 1 kisah percintaan yg leh tahan menariklah..kot..? sepasang suami isteri berjalan-jalan di tepi sebuah tasik yang indah. kemudian mereka berhenti dan duduk di sebuah bangku kayu berhampiran tasik.

kemudian si isteri bertanya:

isteri: mengapa abang mnyukai saya? mengapa abang cintakan saya?

suami: abang tak blh terangkan sebabnya, namun abg mmg mnyayangi dan mncintai syg spenuh hati *smbil senyum :)

isteri: abg tak boleh terangkan sbbnya? bagaimana abg boleh katakan abg syg dan cintakan saya sedangkan abg tak boleh mnerangkannya?

suami: betul, percayalah!. abg tak tahu sebabnya ttpi abg boleh buktikan yg abg mmg cintakan syg

isteri: tak boleh beri bukti! tak! sy nak abg terangkan kpd sy sbbnya. kwn2 sy yg lain yg ada suami dan bf, sumanya tahu mnerangkan mengapa mereka mncintai. dlm bentuk puisi dan syair lagi. tp abg tak boleh nak terangkan sbbnya. *tarik muka

(penulis: aii, mngada2 nya si isteri nih. buktikan lbh baik dri kata2 yg ntah btul ke x? si suami lain kali dedicate je lagu 'aku punya kamu' ke, 'cukup indah' ke, 'my baby you ke...ok? ^-^ )

si suami mnarik nafas panjang lalu berkata,

baiklah. abang cintakan syg sbb syg cantik, mmpunyai suara yg merdu, penyayang n mngingati abg selalu. abg juga sukakn senyuman manis dan stiap tapak syg melangkah, di situlah cinta Abg bersama syg!

(penulis: wah, kalo la kudgr kata2 ni live dri seseorg, serius akan gelak tak hingat!. haha. slalunya puji lbh2 nih utk sdpkn ati je kn? ckplah puji skit2, yg pntg ikhlas dri hati yek.. )

si isteri tersenyum dan berpuas hati dgn penerangan suaminya tadi. :D

namun, selang bberapa hari kemudian, si isteri mngalami kemalangan dan koma :(

si suami amat sedih dan menulis sepucuk surat kpd isterinya yg disayangi. surat itu diletakkan di sebelah katil isterinya di hospital.

surat tu berbunyi :

(penulis: surat boleh berbunyi ke?? :/ )

sayang..jika disebabkan suara merdumu itu aku mncintaimu, sekarang bolehkah kau bersuara? tidak! oleh itu, aku tak boleh mncintaimu..

sayang..jika dsbbkan kasih syg dan ingatan aku mncintaimu, sekarang bolehkah kau mnunjukkannya? tidak! oleh itu, aku tidak boleh mncintaimu..

sayang..jika dsbbkan senyuman manismu aku mncintaimu, sekarang bolehkah kau tersenyum? tidak! oleh itu, aku tak boleh mncintaimu..

sayang.. jika dsbbkan setiap langkahmu aku mncintaimu, sekarang bolehkah engkau mlangkah? tidak! oleh itu, aku tidak boleh mncintaimu..

sayangku..jika cinta perlukan sebab, aku tak punya sebarang sebab untuk mncintaimu lagi...

adakah cinta perlukan sebab? tidak! kerna aku masih mencintaimu dulu, kini, selamanya dan cinta itu tak perlukan sebab..


p/s: Kadangkala perkara tercantik dan terbaik di dunia tidak boleh dilihat, dipegang. Namun begitu… ia boleh dirasai dalam hati."

1 comment: